JOE JOHNSTON ODPOWIADA NA PYTANIA FANÓW

Hej; Dzisiaj Joe Johnston odpowiedział na część pytań dotyczących "Srebrnego Krzesła", a przez to też, udzielił ważnych informacji. Z nich to, możemy się dowiedzieć, czy Will Poulter powróci jako Eustachy, jakie jest jego podejście do tekstu C.S. Lewisa i co kryje się za słowem "reboot".

 

 

 

1) Czy to jest "reboot"?
"To wszystko będzie początkiem zupełnie nowej trylogii. Będą odniesienia do postaci i wydarzeń z poprzednich filmów, ale myślę o tym jak o nowej trylogii."
2) Czy zachowasz estetykę poprzednich filmów?
"Niezupełnie, będzie wyglądać trochę inaczej. Rozmyślałem nad moją wizją "Srebrnego Krzesła". Jestem bardzo podekscytowany myślą, że będę kreował ten niesamowity film i oczywiście będę nadzorował wszystkie działania projektanta. Nie mogę zdradzić jego nazwy, ponieważ nie zawarliśmy jeszcze umowy, ale powiadomię o tym, gdy tylko się to wydarzy."
3) Czy ktoś z obsady z poprzednich filmów powróci?
"Nie sądzę, podstawowym powodem jest to, że główna obsada jest już o wiele bardziej starsza i nie byłoby to naturalne, gdyby grali te postacie. Przez to będzie nowy odtwórca Eustachego. Bo choć Eustachego grał Will Poulter, który był bardzo dobrym aktorem, to jest teraz za stary do grania tej roli. (...)"

 

 
4) Czy "Srebrne Krzesło" będzie wierne książce?
"Będę wierny książce, tak bardzo jak to tylko możliwe i zrobię najbardziej komercyjną wizję "Srebrnego Krzesła". Mogę kłaść nacisk na klimat w kulminacyjnym punkcie książki, bo o ile pamiętam, jest duża bitewna scena, mnóstwo akcji. Wszyscy znamy różnicę między książką a filmem. Kiedy czytasz książkę, decydujesz o wszystkim, jak wyglądają i brzmią bohaterowie, jakie jest środowisko, wszystko zależy od Ciebie. Mam zamiar dostarczyć wam tego jak najwięcej, ale chcę też zaangażować się w ten projekt mentalnie."
5) Czy w filmie będą obecne symbole Chrześcijańskie?
"To bardzo ważne pytanie. C.S. Lewis napisał książki, wszystkie książki do szerokiego grona czytelników i chciał, aby cieszyli się nim ludzie, którzy rozpoznają i przyjmą Chrześcijańskie motywy, podobnie jak osoby, które ich nie rozpoznają, nie wiedząc nawet o ich obecności. Myślę, że film powinien być taki sam. Sądzę, że jeśli wiesz, że one tam są i rozpoznajesz je, będziesz się nimi równie cieszyć, jak ktoś kto ich nie rozpoznaje. Taką mam nadzieję."
6) Czy film będzie przyjazny dzieciom?
"Jest to mój cel. Powinienem to uczynić, aby uchwycić istotę i ducha tego, co zamierzał C.S. Lewis, kiedy opowiadał tę historię. Jednocześnie chcę, aby film był bardzo komercyjny. To nie oznacza, że film będzie pogodny, ale nie oznacza również, że będzie mroczny. Cóż, kiedy mówię "mrok, mówię o tym w kontekście wizualności. Chodzi mi o to, że nie będzie ani w zbyt jasnych tonacjach, ani w zbyt ponurych. (...) Mam wspaniałego operatora, który sprawi, że Narnia będzie naprawdę magicznym światem. (...)"
Pozostałe pytania możecie obejrzeć w powyższym wideo. Joe Johnston opowiada jeszcze o tym, kogo by widział w roli Błotosmętka, gdzie prawdopodobnie będą kręcone zdjęcia, dlaczego zdecydował się wyreżyserować "Srebrne Krzesło" i wiele więcej.
Jeśli idzie o mnie..., cóż, jest mi trochę smutno że Will Poulter nie wróci jako Eustachy, chociaż przygotowywałem się na podobną wiadomość. Mam nadzieję jednak, że Liam Nesson powróci jako Aslan, podobnie jak Ben Barnes czy Peter Dinklage. Nadal nie wiadomo czy Johnston będzie chciał zatrudnić Weta do produkcji, ani czy Harry Gregson-Williams zajmie stanowisko kompozytora.
Co do zdjęć, to krążą plotki, iż rozpoczną się na jesień tego roku, tak aby na Boże Narodzenie 2018, "Srebrne Krzesło" zawitało na ekrany kina.
 

Komentarze

Popularne posty