CZY "SREBRNE KRZESŁO" BĘDZIE WIERNĄ ADAPTACJĄ? - VIDEO Z DOUGLASEM GRESHAMEM

Wczoraj strona Narnia.com udostępniła nowy video clip z Douglasem Greshamem, odnośnie "Srebrnego Krzesła". Fani ciągle mają wiele pytań. W najnowszym video clipie pan Gresham odpowiedział na jedno z nich - czy "Srebrne Krzesło" będzie wierną adaptacją książki. Link do video poniżej: https://www.narnia.com/us/news-extras/narnia-news
 A odpowiedź na to pytanie brzmi:
 "Cóż, myślę, że to zależy też od tego, co macie na myśli mówiąc "wierna adaptacja". Nigdy nie ma całkowitej szansy na to, aby zrobić film, który by całkowicie odzwierciedlał książkę. Ekranizacja rządzi się własnymi prawami i różni się w pewnych aspektach wizualnych. Ale mam nadzieję, że znajdziecie całą opowieść "Srebrnego Krzesła" w tym filmie i będzie ona fundamentem produkcji. Mam zamiar zrealizować tą historię w miarę naszych najlepszych możliwości. Musimy, bo on (wskazuje na maskotkę Aslana) cały czas patrzy nam przez ramię.
Więc myślę, że odpowiedź na wasze pytanie brzmi tak, ale nie obejdzie się bez modyfikacji. To trudne pytanie, ale zrobimy co w naszej mocy, abyśmy byli pewni, że możemy zobaczyć opowieść książki "Srebrne Krzesło" w filmie "Srebrne Krzesło""
 
Co ja o tym sądzę? Oczywiście, zgadzam się. Zmiany względem książki często są potrzebne aby film wypadł dobrze pod względem także tępa akcji. Ja ufam panu Greshamowi, bo wiem że jest wielkim miłośnikiem twórczości Lewisa i że nie zmarnuje tego. Sądzę, iż chodziło mu raczej o tego typu zmiany jak np. w "Lwie, czarownicy i starej szafie", sceny bitwy (są bardziej epickie niż w powieści), atak na Londyn ( w książce był on tylko wspomniany). Chodzi o przedstawienie tego w taki sposób, który byłby po prostu dla widza, przyjemny w odbiorze.
A jako, że dzisiaj mamy mikołajki i jest obchodzone święto Mikołaja z Miry, przygotowałem także coś dla Was, fanów "Opowieści z Narnii", czytających mojego bloga.
 
Tak sobie wyobrażam Błotosmętka. Inspirowałem się tekstem C.S. Lewisa i chyba trochę twarzą Ruperta Everetta, choć nie miałem podpowiedzi, ani wzoru podczas malowania. Mam nadzieję, że się wam podoba :)

Komentarze

  1. Ja również mam nadzieję, że ekranizacja "Srebrnego krzesła" nie będzie odbiegać od książkowego oryginału bardziej niż jest to konieczne. Niedawno jedna z telewizji wyemitowała film "Opowieści z Narnii - Podróż Wędrowca do Świtu" - czytając książkę i oglądając film można było odnieść wrażanie, że "przeżywa się" dwie różne opowieści, które w gruncie rzeczy mają jednak wspólny mianownik.

    Brawo za Błotosmętka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa na temat Błotosmętka. Co do "Podróży "Wędrowca do Świtu" - cóż, na pewno jest to najmniej dobrze zrobiona część - brak świetnej muzyki Williamsa i reżyserii Adamsona dają się we znaki. Jednak nadal uważam że ten film jest jeszcze w miarę ok. Co do przyszłych ekranizacji liczę, że te filmy będą naprawdę dobre. Dziękuję za wypowiedź i zapraszam do dalszego śledzenia wiadomości na temat 4 części Narnii.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty