SONY BĘDZIE FINANSOWAĆ "SREBRNE KRZESŁO"?

Parę miesięcy temu (jeśli nie rok temu) w necie pojawiły się wycieki na temat najbliższych produkcji z pod szyldu Sony. W harmonogramie na 2017 rok zapisany był film "Narnia". Żadnych bliższych informacji. Ostatnio przeglądałem forum NarniaWeb.com i natrafiłem na bardzo ciekawy artykuł zamieszczony przez jednego z użytkowników.
 
17 listopada doszło do spotkania przedstawicieli firm - Mark Gordon Company i Sony.
Hannah Minghella która jest prezeską w Columbia Pictures, wybrała na przedstawiciela firmy Sony, Amy Pascel.
Listopad 2013 - Hannah Minghella do  Amy Pascel: "Właśnie dostałam telefon od Marka Gordona, który powiedział mi, że spadkobiercom C.S. Lewisa spodobał się list, który do nich wysłałam. Chcą abyśmy się spotkali. Oni zaś sfinalizują transakcję z Davidem Magee który napisze scenariusz do "Srebrnego Krzesła" "
(nie wiadomo co dokładnie było w tym liście, ale jedno jest pewne - chodziło o dofinasowanie "Srebrnego Krzesła")
Grudzień 2013 - W odniesienu do wiadomości że David Magee został zatrudniony, Amy Pascel wysłała link do artykułu Hannie Minghella. Ona zaś odpowiedziała:
"Tak wiem o tym. Spadkobiercy C.S. Lewisa mieli złe doświadczenie przy produkcji dwóch ostatnich filmów razem z firmą Walden Media gdyż plany tego przedsiębiorstwa opierały się na tym, iż dostawali pieniądze (od spadkobierców autora Narnii) przed napisaniem scenariusza. Ale biorąc pod uwagę moją pasję i upór, oni są teraz gotowi na spotkanie w Nowym Jorku, a może nawet i na to, aby zawrzeć z nami umowę, przez co będziemy zaangażowani w produkcję "Srebrnego Krzesła". Mark Gordon zapytał mnie też, czy podoba mi się wybór Davida Magee na scenarzystę, a ja powiedziałam: Tak, on pisze dobre scenariusze na podstawie książek."
Marzec 2014 - Amy Pascel do Hannah Minghella: "Mam spotkanie związane z Narnią. Spadkobiercy C.S. Lewisa chcą, żebyśmy się spotkali w przyszłym tygodniu. Wolałam dać Ci znać. Jestem bardzo podekscytowana."
Sierpień 2014: Firma Marka Gordona wysłała następujący e-mail do  Amy Pascel: "Jak na razie prace nad scenariuszem do "Opowieści z Narnii" postępują dobrze. Obecnie jesteście jedynym studiem, które chce dofinansować film." 

Wrzesień 2014 - Hannah Minghella do Amy Pascel: "Mark zobaczył pierwszy projekt scenariusza nad którym trzeba popracować. Mówił też, że wkrótce się z nami skontaktuje. Obiecał mi, że, na tą chwilę, nie będzie szukał innych sponsorów, i wkrótce dostaniemy scenariusz..."

Wrzesień 2014 - Amy Pascel do Hannah Minghella: "Kiedy dostaniemy coś na temat Narnii?! Zadzwoń do Marka Gordona i zapytaj o Narnię."
Październik 2014: Firma Sony wpisała do swojego harmonogramu projekt "Narnia" z przewidzianą premierą na 2017 rok. 

W listopadzie 2014 roku wyciekł ostatni e-mail na temat Narnii. Dotyczył tego jak ważne dla firmy Sony jest to, aby sfinansować ten projekt.
 
Cóż, mi ten tekst dał trochę jaśniejszy obraz tego, jak bardzo firma Sony chciała zaangażować się w produkcję Narnii i na czym opierałaby się ta współpraca. Wyciekło też trochę na temat brudów Walden Media. Co mi się podoba w tej nowej współpracy to to, że scenariusz powstaje pod nadzorem odpowiednich osób (D. Gresham), które faktycznie znają się na rzeczy. Oczywiście, to, czy Sony faktycznie się zaangażuje w produkcję "Srebrnego Krzesła" stoi jeszcze pod znakiem zapytania, ale myślę że to tylko kwestia czasu. Bądź co bądź scenariusz jest już w końcowej fazie tworzenia, ale bez tego firma Sony nie może podjąć żadnej decyzji.
Film "Srebrne Krzesło" przygotowuje firma Marka Gordona i C.S. Lewis Company. Scenariusz pisze David Magee, a premiera przewidziana jest na 2017 rok. Być może niedługo dowiemy się kto wyreżyseruje obraz. (proszę niech to będzie Andrew Adamson)
 

Komentarze

Popularne posty